APPLE THE TYRANNY OF COOL
- 19. 5. 2024, 12:40
Apple, the brand that symbolises counter-culture, has become a giant that dictates cultural norms and trends. At the root of their success story lies the genius marketing ploy of making mainstream power look tacky by declaring themselves counter to it, thereby conquering consumers with their cool. The death of Steve Jobs, on October 5th, provided a dramatic illustration of the paradox of Apple, which is at the heart of this film. It is the first time in history that an entrepreneur has been applauded and mourned as a benefactor of mankind, and their commercial success lauded as a work of genius. This fascinating ability to combine a "rebel-brand" image with huge commercial profits will be the object of this documentary investigation, which examines both the universe of Mac and modern man and his ambiguities. Tracing the history of the brand, from the beginnings of the small computer company to today's multinational, the film shows how Apple has taken a giant bite out of the market, thanks to its aesthetic choices, emotional marketing and indisputable technological ingenuity.
Hlavní zprávy
Čínská armáda bude konat proti nezávislosti Tchaj-wanu, uvedl ministr obrany
Čínská armáda bude konat „s rozhodností a sílou“, aby zajistila, že se Tchaj-wan nestane nezávislým, řekl dnes podle agentury AFP čínský ministr obrany Tung... celý článek
Mallory a Irvine naposledy spatřeni. Dobyli Everest? To může odhalit fotoaparát
Andrew Irvine postává s rukama v kapsách a hledí na George Malloryho, jenž si upravuje kyslíkovou masku. Byl začátek června, rok 1924 a zanedlouho se angličtí... celý článek
Náš Den D. Jak se Čechoslováci v srdci Francie postavili divizi SS
Byla to nerovná bitva. Proti hrstce partyzánů stála elitní německá divize SS Das Reich na tancích Tiger. Zapomenuté střetnutí z června 1944 je nicméně jedním z... celý článek