iDNES.cz / TV program


Suezský průplav

  • 11. 2. 2019, 21:00

Dokument Fr.
skryté titulky, duální vysílání, High Definition

Dokument Fr. Opakování 14.2./ČT2 a 18.2./ČT2. Napříč egyptskou pouštní krajinou se táhne přes sto devadesát kilometrů dlouhá dopravní cesta. Jde o jeden z největších technických počinů všech dob

Napříč egyptskou pouštní krajinou se táhne přes sto devadesát kilometrů dlouhá dopravní cesta. Jde o jeden z největších technických počinů všech dob. Francouzský dokument Tato uměle vytvořená vodní zkratka oddělující Afriku a Asii navždy změnila svět. Od druhé poloviny devatenáctého století, kdy byla dokončena, významně zkrátila cestu z Evropy do Asie. Od té doby mohly lodě využívat přímého spojení mezi Středozemním a Rudým mořem a nemusely obeplouvat africký kontinent. Každý rok tudy propluje 18 000 lodí a projde zboží o hmotnosti zhruba sedmi set milionů tun. Podíváme se na to, jak se Suezský průplav vyvíjel v souvislosti s potřebami nákladní námořní dopravy a jak ho po rozšíření využívají lodě dlouhé čtyři sta metrů. Jde o nejfrekventovanější plavební kanál na světě a jeho dno hloubí stále dokonalejší stroje.

Přidat do mého TV programu

Hlavní zprávy

Případů spalniček je stále více.
Spalničky se šíří raketovým tempem. Staré očkování už nemusí fungovat

Po desítkách let jsou spalničky zpátky. V Evropě se epidemie šíří hlavně v Itálii, Francii či Řecku, na Ukrajině bylo loni dokonce více než 50 tisíc případů....  celý článek

Ilustrační snímek
Česko jako rekordman v počasí. Odchylky od průměru byly u nás největší

Loňský rok byl neobvykle teplý na celé planetě, Česká republika však ze všech meteorologických statistik viditelně vybočuje. Odchylka od průměrné teploty u...  celý článek

Škoda Fabia
Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio a Daciií Logan je nejdostupnějším novým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.