iDNES.cz / TV program


nahrávám

Letecké katastrofy

  • 15. 5. 2024, 7:40

Dokument Kan. (2019)

Režie:


75,7 %

Klesanie na Káthmandu. Dokumentárny seriál Kan. (2019). Pakistanské lietadlo sa zrúti v Himalájach tesne pred pristátím v Káthmandu. Prečo piloti leteli príliš nízko? V roku 1992 sa osobné lietadlo z Pakistanu do Nepálu dostalo v Himalájach do problémov, zrútilo sa na drsné skaly a všetkých 167 ľudí na palube zahynulo. Vyšetrovatelia spočiatku tápali, pretože preskúmať trosky na svahu vysokej hory bolo fyzicky nemožné a navyše boli úplne zničené požiarom. Nepál čelil mrazivej realite – bola to druhá havária dopravného lietadla v priebehu dvoch mesiacov v tesnej blízkosti Káthmandu. Keď sa vyšetrovateľom nepodarí získať najdôležitejší fyzický dôkaz, ktorý by objasňoval príčinu havárie, snažia sa nájsť odpovede aspoň teoreticky. Jedno je isté, pri priblížení na pristátie v Káthmandu leteli piloti príliš nízko, o 300 metrov nižšie, než bolo potrebné. Prečo? 28. septembra 1992. Trojhodinový let 268 spoločnosti Pakistan International Airlines z Karáči do nepálskeho Káthmandu sa blížil ku koncu. Kvôli vysokým himalájskym vrcholom museli piloti realizovať odstupňované priblíženie, teda v určitej vzdialenosti od pristávacej dráhy museli klesnúť do vopred stanovenej výšky. Keď boli niekoľko minút od pristávacej dráhy, let 268 zmizol. O niekoľko hodín sa jeho zhorené trosky našli na svahu hory. Airbus A-300 bol úplne zničený požiarom a všetkých 167 ľudí na palube zahynulo. Let 268 sa zrútil vo výške 2 220 metrov. V tom čase však malo letieť o 300 metrov vyššie. Prečo posádka nevedela, že letí príliš nízko? Nepál čelil mrazivej realite - išlo o druhú haváriu dopravného lietadla v priebehu dvoch mesiacov v tesnej blízkosti Káthmandu. Kanadský cyklus dokumentárnych rekonštrukcií nám priblíži priebeh skutočných leteckých nehôd, havárií a katastrof prostredníctvom obrazových a zvukových archívnych materiálov, výpovedí svedkov, pozostalých, leteckých odborníkov a vyšetrovateľov. Hrané scény vypovedajú o tom, k čomu počas letu došlo a ako sa s mimoriadnymi situáciami vyrovnávala posádka, pracovníci v strediskách letovej prevádzky a napokon aj pasažieri, ktorí vložili svoj osud do ich rúk.

Přidat do mého TV programu

Přidat všechny díly seriálu

Další díly

Ukázat všechny další díly

Odvysílané díly

Ukázat všechny další díly

Hlavní zprávy

Společnost vyvíjí a vyrábí civilní bezpilotní letoun Primoco UAV model One...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty, ale i pokročilé stíhačky se zde vyrábějí desetiletí. S...  celý článek

Bráchové Na mistrovství světa v roce 1972 v Praze se bratři Jiří (vlevo) a...
Ukradli nám řeznictví. My jim vzali zlato. Dokázali jsme to, brácho!

Málokdy se do jedné fotky promítne tolik hlubokých pocitů, zásadních událostí či lidských povah. Bratři Jaroslav a Jiří Holíkové se skoro až něžně chytili za...  celý článek

Z kostiček Lega se dají poskládat i modely v životní velikosti
Galaktický úspěch. Síla provází prodeje Lego Star Wars už pětadvacet let

Svět Star Wars a Lega slaví čtvrt století spolupráce. Spojení dvou úspěšných značek se v roce 1999 stalo prvním případem, kdy Lego uzavřelo s filmařským...  celý článek

TV program na celý týden: ČT1, ČT2, Nova, Prima, Nova Cinema, Nova 2, Nova Action, Nova Gold, Prima Cool, Prima Love, Prima ZOOM, Barrandov

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1998–2024 MAFRA, a. s. a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s. zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s. se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328.